Wil jij als ondernemer in de horeca leren hoe je je zaak beter kunt promoten, dan is communicatie voor foodprofessionals iets voor jou! De cursus communicatie voor foodprofessionals richt zich op de totale communicatie die je kunt inzetten om je horecazaak te promoten. Van website tot menukaart, en alles wat daarmee samenhangt.
Voor wie is de cursus Communicatie voor foodprofessionals?
De cursus richt zich in de eerste plaats op beginnende en gevestigde horeca ondernemers, die begrijpen dat heldere communicatie voor foodprofessionals essentieel is voor elke horecazaak en daar beter in willen worden.
Studieprogramma
Week 1:
Eerst beoordelen en beschrijven we de communicatie van twee uiteenlopende horecazaken. Daarnaast formuleren we het verhaal achter jouw eigen zaak.
Week 2:
Ontwikkel en beschrijf daarna de missie van jouw horecazaak en stel op basis daarvan een bedrijfsprofiel op.
Week 3:
Nu zetten we je missie om in communicatie. Schrijf een wow-verhaal voor je personeel en vertaal dat verhaal naar andere middelen, zoals de menukaart.
Week 4:
Welke communicatiekanalen kun je inzetten en welke boodschap past bij welk kanaal? Maak hiervoor een stijlboek en de opzet voor een marketingplan.
Leerdoelen
- Allereerst leer je als een professional over je eigen zaak te communiceren.
- Daarnaast weet je wat jouw communicatieboodschap moet zijn en welke middelen je daarbij in kunt zetten.
- Tenslotte rond je de cursus af met het communicatieplan van je eigen zaak
Praktische informatie
Inloggegevens / online leerplatform
Nadat je je inschrijving voltooid hebt, ontvang je een bevestiging. Vervolgens ontvang je een dag voor aanvang van je cursus de inloggegevens voor het cursussysteem. Met jouw inloggegevens krijg je toegang tot het interactieve platform. Hier is alle informatie en uitleg over de cursus te vinden. Ook kun je van hieruit berichten kunt sturen naar je redacteur. Je volgt de cursus in je eigen tempo, waar en wanneer je wilt.
Opzet en duur van de cursus
De cursusweken lopen van woensdag tot en met dinsdagavond. Daarbij zijn er iedere week een aantal opdrachten. Je kunt hieraan werken waar en wanneer je wilt. Daarna kun je jouw opdrachten uploaden op het platform. Dan is het zichtbaar voor tutor en medecursisten. Je ontvangt feedback van de tutor en kan je reageren op het werk van jouw medecursisten.
Studiemateriaal
Omdat het een online cursus is, hoeft geen aanvullend studiemateriaal aangeschaft te worden.
Studiebelasting
De gemiddelde studiebelasting van de proefcursus ligt rond de drie tot vier uur per week.
Aanvangsniveau
Voor alle Editio cursussen wordt uitgegaan van HBO denk- en werkniveau.
- Beginner: Degene die niet eerder actief bezig is geweest met schrijven en geen schrijfcursussen heeft gevolgd.
- Gevorderd: Degene die al bezig is met schrijven en/of een of meerdere schrijfcursussen heeft gevolgd.
- Ervaren: Degene die regelmatig schrijft, een of meer schrijfcursussen heeft gevolgd en/of heeft gepubliceerd in tijdschrift of boek.
Groepsgrootte
Lesgroepen zijn nooit groter dan tien deelnemers om kleinschaligheid te waarborgen. Hierdoor heb je intensief contact met medecursisten en met jouw tutor.
Cursusduur
4 weken
Soort cursus
Online
Prijs
€ 335
Over de tutor(s)
Klaartje Scheepers
Klaartje Scheepers is neerlandicus en werkt sinds 2001 voor ELLE Eten, de afgelopen jaren als hoofdredacteur. Ze heeft daarnaast ervaring als docent aan de opleiding Media, Informatie en Communicatie van de HvA.
Meer informatie?
Neem contact met ons op om je vragen te bespreken.